fredag 15 oktober 2010

Det hjälper att vara lite dum i huvudet.

Idag kom jag på att jag inte alls var inne på min första analysrunda... utan snarare andra eller tredje.

Vilken lättnad! Jag blev så hiiiiimla glad. Det betyder ju att jag är mycket längre än jag trott!!

Det är skönt när jag inte hänger med i huvudet, för då bjuder jag mig själv på sådana här go'bitar med jämna mellanrum.

Lite som när min man (väldigt frekvent) säger
- Oh vilken snygg skjorta!
Och jag svarar
- Men den har du ju haft länge.
- Jasså? Det hade jag glömt bort.
Och så ser min man ut som jag gör när jag kommer hem från affären med nya kläder. Men han behöver bara gå till garderoben =D

Något om kunskap.

Jag påstår att man lär sig bäst på två olika sätt:

Genom lust

eller

Genom smärta


Det står oss fritt i skolan att välja vilken strategi vi tror är bäst...


3 kommentarer:

  1. Lust är alltid bättre än smärta! I alla lägen alltid!
    Att det sedan kan vara jobbigt och krävande att lära är ingen motsats.

    SvaraRadera
  2. Det är lite jobbigt att jag nästan alltid håller med dig Anders. Eftersom du är en så högkvalitativ diskussionspartner.

    Att kämpa och få resultat är för mig något väldigt lustfullt.

    Allt ska inte vara lätt. Då är det inte kul.

    Att få allt gratis utan svett och tårar, njae det är ingenting som skapar människor som vill och kan förändra världen till det bättre.

    SvaraRadera